Jouw toekomst, wat zegt God er over?

Toekomst voorspellen

“Jij wordt volgende week miljonair!” Goed nieuws toch? Maar wat dacht je van: “Je zal niet ouder worden dan 35 jaar.” Dat is dan toch even wat meer schrikken. Stel je voor: deze boodschap krijg je niet in het ziekenhuis maar bij een waarzegster. En wat doe je dan met deze toekomstvoorspelling? Toekomst voorspellen is iets wat al eeuwen gedaan wordt. Van een waarzegster met haar glazen bol op de kermis, tot een paragnost die online tarot kaarten leest. De manieren waarop men de toekomst voorspelt lijken eindeloos. 

Culturen verschillen onderling ook in hun manieren. Zo lezen Roemeense heksen over de toekomst in tarwe korrels of je hand palm. In Rusland voorspelt men de toekomst door het druppelen van gesmolten lood, tin of bijenwas in water. Allemaal denken ze je een accurate voorspelling over de toekomst te kunnen doen. Soms lijkt die voorspelling nog uit te komen ook. Maar is dat dan een goede gok geweest of kunnen ze daadwerkelijk de toekomst zien? Het is onbetrouwbaar, want vaak genoeg komt een voorspelling half of helemaal niet uit. Waarzeggers spreken elkaar ook nog wel eens tegen.

De Bijbel en de toekomst

God vertelde een aantal keer aan mensen wat er in hun leven zou gaan gebeuren. Eén van die mensen was Maria, de moeder van Jezus. God deelde iets bijzonders over haar toekomst.

“Je zal in verwachting raken en een zoon krijgen. Je moet Hem Jezus noemen. Hij zal een belangrijk mens zijn en Hij zal ‘Zoon van de Allerhoogste God’ worden genoemd. De Heer God zal Hem koning van Israël maken, net als zijn voorvader David . Hij zal voor eeuwig als koning regeren over het volk Israël. Er zal nooit een eind komen aan zijn heerschappij.”

Lukas 1:31-33

Jezus vertelde zelf ook vaak dingen over de toekomst. Zo wist hij van tevoren al wie van zijn volgelingen hem zou verraden op Witte Donderdag. Niet alle dingen die hij zei over de toekomst waren dus leuk, maar ze kwamen wel uit. In nare situaties deelde Jezus ook wel eens iets over de toekomst. Dat kon verbazingwekkend mooi zijn. Toen hij aan het kruis hing, vertelde hij de crimineel die naast hem aan het kruis hing ook over zijn toekomst; hij zou samen met Jezus in het paradijs zijn na zijn overlijden. 

Gods toekomst beloftes aan jou

“Huh?” Denk je misschien. “Heeft God beloftes voor mij?” Jazeker! In de Bijbel staan een heleboel toekomst beloftes die tegen mensen lang geleden gezegd zijn, maar die ook voor jou gelden. Het zijn er veel teveel om hier op te schrijven, maar ik heb een selectie gemaakt van een aantal mooie beloftes. Kijk er maar rustig doorheen en laat je bemoedigen. 

Want Ik weet wat mijn plannen voor jullie zijn, zegt de Heer. Ik heb mooie plannen voor jullie. Plannen vol vrede, niet vol ellende. Want Ik heb een hoopvolle toekomst voor jullie.

Jeremia 29:11

Vertrouw op de Heer. Houd moed en Hij zal je weer hoop geven. Ja, verwacht hulp van de Heer.

Psalm 27:14

Stel dat je valt, dan grijpt Hij je hand, want Hij zal je redden.

Psalm 37:24

Hij troost de bedroefde mensen. Hij verbindt hun wonden.

Psalm 147:3

Kun je van deze prachtige beloftes niet genoeg krijgen? Hier is een video met meer prachtige dingen die God in de Bijbel tegen jou zegt:

En nu?

Zoals je nu hebt gelezen doet God jou een heleboel beloftes. Heb je vragen over deze beloftes? Of wil je er gewoon graag over doorpraten? Onze e-coaches praten graag met je verder. Stuur ons hier een berichtje. Wil je graag dat er voor je gebeden wordt? Hier kun je je gebedspunten delen, er staan mensen klaar om voor je te bidden! Wil je een verhaal lezen over iemand die ervaring heeft met occultisme? Die kun je hier lezen.