JAAROVERZICHT: YOUVERSION 2019

Start | JAAROVERZICHT: YOUVERSION 2019

‘s Werelds meest gebruikte Bijbel-applicatie YouVersion heeft deze maand een jaaroverzicht naar buiten gebracht met cijfers uit 2019. In dit jaaroverzicht worden verschillende cijfers genoemd van over de hele wereld. Als global representative van YouVersion delen wij, Jesus.net, ook graag de Nederlandse cijfers.

Wereldwijd zijn er in 2019 met YouVersion 1,1 miljard leesplannen gelezen en 5,6 miljard audiohoofdstukken beluisterd. Naast het inschrijven voor leesplannen en Vers van de Dag, kunnen mensen ook Bijbelverzen delen met anderen. Dit is wereldwijd 478 miljoen keer gedaan. Tot slot is het gebruik van de applicatie het meest gestegen in de landen Algerije (+261%), Chad (+116%) en Polen (75%).

In Nederland is de applicatie van YouVersion maar liefst 1,6 miljoen keer gedownload. De leesplannen van Jesus.net zijn 2,6 miljoen keer begonnen door de lezers van YouVersion. Mensen waarderen onze leesplannen met 4,6 van de 5 sterren. Het meest gedeelde vers in Nederland in 2019 was 1 Korinthiërs 13:4.

Jesus.net droomt van een wereld waarin iedereen vrije toegang heeft tot het evangelie, God kan leren kennen, kan groeien in het geloof in Jezus en het geloof eenvoudig kan delen. Als global representatives van YouVersion zijn wij hét aanspreekpunt voor Nederland en Europa om leesplannen beschikbaar te stellen in de applicatie.

Een goed voorbeeld van hoe YouVersion ook in de lokale kerk gebruikt kan worden is bij Mark en Mira de Boer (voorgangersechtpaar Rafael Almere). Door bij elke preek een leesplan te maken, kan iedereen op zijn of haar eigen tempo de verdieping zoeken, waar de zondagse preek te kort voor is.

Een bijzonder verhaal wordt verteld in het bericht van YouVersion. Hierin worden zelfs relaties hersteld door het delen van leesplannen! Dit verhaal beschrijft duidelijk de impact van de leesplannen in YouVersion.

Heb jij als organisatie/spreker/kerk interesse in het publiceren van een leesplan? Neem dan contact op met Nelleke Strijbis ([email protected]) om te kijken naar de mogelijkheden.

– EINDE PERSBERICHT –

__________________________________________________________________________

Noot voor de redactie:

Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met Daryl Tanalepy, Communicatiemedewerker bij Jesus.net.

E-mail: [email protected]

Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen via [email protected]