Wat zegt de Bijbel over bidden?

Is bidden eigenlijk wel zo belangrijk? Waarom zou ik bidden? Eigenlijk zou iedereen moeten bidden. Waarom? Omdat God het belangrijk vindt! Wat is bidden dan? Een van de definities die googles zoekresultaten geeft aan bidden is ‘contact zoeken met hogere machten.’ Als je van deze definitie uit gaat, lees je het eerste uitgesproken gebed in de Bijbel in Genesis 2:23. De Bijbel zegt behoorlijk wat over bidden! Lees maar! Hopelijk zullen deze Bijbelteksten over bidden jou bemoedigen.

Bid onophoudelijk. Wat er ook gebeurt, dank altijd God, want Hij wil dat u als christenen zo leeft.
1 Thessalonicenzen 5:17-18

Tot nu toe hebben jullie nog niet in mijn naam gebeden. Bid en jullie zullen ontvangen. Dat zal jullie grote vreugde geven.
Johannes 16:24

Als u tot Mij bidt, zal Ik luisteren.
Jeremia 29:12

Wees blij, want God gaat iets geweldigs voor u doen. Geef niet op als u het erg moeilijk krijgt en houd nooit op met bidden.
Romeinen 12:12

Als u bidt, ga dan uw kamer in, doe de deur achter u dicht en bid tot uw Vader in het verborgene. En uw Vader, die ziet wat er in het verborgene gebeurt, zal u belonen.
Mattheüs 6:6

Beken daarom uw zonden aan elkaar en bid voor elkaar, zodat u genezen wordt. Want als een goed en rechtvaardig mens God om iets bidt, heeft dat een geweldige uitwerking.
Jakobus 5:16

Overdag zal de goedheid en liefde van de HERE bij mij zijn en ʼs nachts zal ik tot Hem zingen, bidden tot de God van mijn leven.
Psalmen 42:9

Nu iets over het bidden. Wees niet zoals de schijnheiligen: die bidden zo dat iedereen het kan horen en zien, op de hoek van de straat en in de synagoge. Zij hebben hun beloning al.
Mattheüs 6:5

Als uw zoon u om een brood vraagt, geeft u hem dan een steen? En als hij u om een vis vraagt, geeft u hem dan een slang? Natuurlijk niet! Al bent u slecht, u geeft uw kinderen wat goed is. Hoeveel te meer zal uw hemelse Vader het goede geven aan wie Hem erom vragen.
​​Mattheüs 7:9-11


Heb je vragen over deze Bijbelteksten? Of heb je vragen over bidden? Onze e-coaches praten graag met je verder. Stuur ons hier een berichtje. Wil je graag dat er voor je gebeden wordt? Hier kun je je gebedspunten delen, meer dan 1.000 mensen staan klaar om voor je te bidden!